Anssi Hurme

Anssi Hurme

Under täcket

5,00

–72%
5,00 €

En sympatisk berättelse i kombination med skimrande, fantasifulla illustrationer. Anssi och Maija Hurmes bilderbok Under täcket är en riktig godbit som både stora och små läsare njuter av. Lisbeth Rosenback, Vasabladet Under täcket har en mycket varm humor, en stilla glädje över att världar kan vara magiska, som jag uppskattar mycket. Förhoppningsvis får vi läsa mer om Elsa och hennes alvliknande bror Ivar och hur de rör sig mellan förtrollande världar. Ylva Larsdotter, Ny Tid Maija och Anssi Hurmes debutbilderbok med den kittlande titeln Under täcket är en charmfull bekantskap. … Maija och Anssi Hurmes debut både stark och stimulerande. De breddar den finlandssvenska bilderboksutgivningen med sin stämningsmättade stil. Mia Österlund, Hufvudstadsbladet … en alldeles underbar berättelse. … läsaren in i sagoberättelsen som är sådär sällsamt ljuvlig. Pernilla Nylund, Österbottens Tidning Joskus, no itse asiassa tosi usein ihmettelen ja ihastelen, miten yksinkertaisesta tarinasta saa aikaan niin kiehtovan, upean lastenkirjan. Peiton alla on juuri tällainen. Tarina on pieni mutta monikerroksinen, ja Maija Hurmeen kuvitus herättää sen liitoon. Hänen värinsä ja sommitelmansa ovat ihania … http://varikaspaiva.blogspot.fi Det är en fin debut och jag hoppas den hittar många små läsare Isela Valve, Nya Åland En ljuvlig bok för de minsta.

Heidi Kiiskinen, Virikkeitä
Maija Hurme

Maija Hurme bor och ritar i Helsingfors. Hon är född 1976 och jobbar med visuell journalistik och med barnlitteratur som illustratör och författare. Hon har illustrerat tjugo barnböcker, bland annat flera böcker med Hanna Lindströms poesi. Hon har samarbetat med flera författare i Finland och Sverige. Faktaboken Plats på jorden,

9789515230102

2012

26