20,00

20,00 €

En underfundlig humor hör också till och bidrar till att göra Onda boken till en riktig bladvändare.

Petra Lind, Östnyland

I Onda boken visar Kaj Korkea-aho prov på det han är skicklig på: att skapa spänning och upprätthålla den.

Ann-Christine Snickars, Åbo Underrättelser

Paha kirja tarjoaa kaikille kirjallisuudennälkäisille rennon nuorekkailla asenteilla päivitettyä erinomaisen maittavaa mysteeriperinneherkkua. … Nähdäkseni Kaj Korkea-aho on tullut kirjallisuuteemme jäädäkseen. Aion lukea kaiken mitä hän kirjoittaa, ihan ilokseni. Antti Majander, Helsingin Sanomat Kaj Korkea-aho rör sig mellan komik och mörk thriller med en imponerande lätthet. … Korkea-aho får mycket sagt om dagens värld på samma gång som han väver sin skröna om ond bråd död på vers. Anna Dönsberg, YLE Kultur Vansinne och kärlek. Kaj Korkea-ahos nya roman rymmer båda-och vanlig nedrighet också. /---/ Här finns spänning, lediga iakttagelser av vardagligheter, träffsäker dialog, hjärta och smärta och kön. Pia Ingström, Hufvudstadsbladet I Onda boken visar Kaj Korkea-aho prov på det han är skicklig på: att skapa spänning och upprätthålla den. Ann-Christine Snickars, Åbo Underrättelser En underfundlig humor hör också till och bidrar till att göra Onda boken till en riktig bladvändare. Petra Lind, Östnyland Mörk, förförande och vacker. Kaj Korkea-ahos nya roman är allt man kan önska sig av en thriller. /---/ Med glimtar av ljus, mänsklig värme och förtröstan.

Sebastian Köhler, Forum för ekonomi och teknik

Mörk, förförande och vacker. Kaj Korkea-ahos nya roman är allt man kan önska sig av en thriller. /---/ Med glimtar av ljus, mänsklig värme och förtröstan.

Paha kirja tarjoaa kaikille kirjallisuudennälkäisille rennon nuorekkailla asenteilla päivitettyä erinomaisen maittavaa mysteeriperinneherkkua. … Nähdäkseni Kaj Korkea-aho on tullut kirjallisuuteemme jäädäkseen. Aion lukea kaiken mitä hän kirjoittaa, ihan ilokseni. Antti Majander, Helsingin Sanomat Kaj Korkea-aho rör sig mellan komik och mörk thriller med en imponerande lätthet. … Korkea-aho får mycket sagt om dagens värld på samma gång som han väver sin skröna om ond bråd död på vers.

Anna Dönsberg, YLE Kultur

Vansinne och kärlek. Kaj Korkea-ahos nya roman rymmer båda-och vanlig nedrighet också. /---/ Här finns spänning, lediga iakttagelser av vardagligheter, träffsäker dialog, hjärta och smärta och kön.

Pia Ingström, Hufvudstadsbladet
Kaj Korkea-aho

Kaj Korkea-aho är född 1983 i Esse och bosatt i Helsingfors där han arbetar som författare, komiker och kolumnist. Han har, tillsammans med Ted Forsström, gjort hundratals sketcher för radio, teve och scen. Sedan 2015 har duon podden Ted & Kaj, som är en av de största poddarna i Finland.

9789515237262

2015

E-bok, Ljudbok