Mikaela Strömberg

Malin Kivelä

Ralf Andtbacka

Tråkboken

20,00

20,00 €

Antingen älskar man den: Redan när jag läst några rader in Tråkboken var jag med på noterna. Intresset höll i sig ännu efter att jag tagit del av den sista av de drygt tjugo texterna i antologin … Bokens styrka kan formuleras i två ord, välskriven och variation … en långlivad bok man gärna återkommer till … Camilla Lindberg, Västra Nyland Boken är en underhållande och insiktsfull antologi . Principen synes vara: det är inte losers som har tråkigt, utan alla. Mesta tiden. Ragnhild Artimo, Forum för ekonomi och teknik "Tråkboken" allt annat än tråkig "Tråkboken" är inte det minsta tråkig i sitt upplägg. Författarna har använt sig av vitt skilda stilar och jag tror att alla kan hitta någon text som talar speciellt till en själv. Caroline Mård, Österbottens Tidning Människan är expert på att skapa mening i det till synes meningslösa. Skribenterna är förvånansvärt aktiva, för att vara ett så tråkigt gäng. Flera av texterna växer ut över sig själva, till något större än en strumpa eller en butikslista. Iris Backlund, Östra Nyland Eller så dissar man den "Tråkboken" ingen läsfest Boken som helhet är en spretig lättviktare - som pendlar mellan försök till må-bra texter och litterära skisser av existentiellt grubbel … Trist att "Tråkboken" inte är mer ledsam och mindre lättsam. Patrick Back, Vasabladet … lite för många bidrag är helt enkelt lite för tråkiga … Erik Bergkvist, Hufvudstadsbladet De medverkande skribenterna visar upp sin tråkighet, stoltserar med den, skriver om och runt den . Men slutresultatet blir, trots goda intentioner, som man kunde vänta sig: tråkigt. Sonja Mäkelä, Ny Tid Ovanligt tråkigt om tråkighet Det finns också i många av boken bidrag en koketterande gnällighet över småsaker. Krånglande maskiner eller resor till jobbet behandlas som om de vore existentiella prövningar.

Benita Mattsson-Eklund, Tidningen Åland En del är mittemellan: Tråkboken är ganska rolig läsning Mats Ekman, Syd-Österbotten

Antingen älskar man den: Redan när jag läst några rader in Tråkboken var jag med på noterna. Intresset höll i sig ännu efter att jag tagit del av den sista av de drygt tjugo texterna i antologin … Bokens styrka kan formuleras i två ord, välskriven och variation … en långlivad bok man gärna återkommer till … Camilla Lindberg, Västra Nyland Boken är en underhållande och insiktsfull antologi . Principen synes vara: det är inte losers som har tråkigt, utan alla. Mesta tiden. Ragnhild Artimo, Forum för ekonomi och teknik "Tråkboken" allt annat än tråkig "Tråkboken" är inte det minsta tråkig i sitt upplägg. Författarna har använt sig av vitt skilda stilar och jag tror att alla kan hitta någon text som talar speciellt till en själv. Caroline Mård, Österbottens Tidning Eller så dissar man den "Tråkboken" ingen läsfest Boken som helhet är en spretig lättviktare - som pendlar mellan försök till må-bra texter och litterära skisser av existentiellt grubbel … Trist att "Tråkboken" inte är mer ledsam och mindre lättsam. Patrick Back, Vasabladet … lite för många bidrag är helt enkelt lite för tråkiga … Erik Bergkvist, Hufvudstadsbladet De medverkande skribenterna visar upp sin tråkighet, stoltserar med den, skriver om och runt den . Men slutresultatet blir, trots goda intentioner, som man kunde vänta sig: tråkigt. Sonja Mäkelä, Ny Tid Ovanligt tråkigt om tråkighet Det finns också i många av boken bidrag en koketterande gnällighet över småsaker. Krånglande maskiner eller resor till jobbet behandlas som om de vore existentiella prövningar.

Benita Mattsson-Eklund, Tidningen Åland
Kaj Korkea-aho

Kaj Korkea-aho är född 1983 i Esse och bosatt i Helsingfors där han arbetar som författare, komiker och kolumnist. Han har, tillsammans med Ted Forsström, gjort hundratals sketcher för radio, teve och scen. Sedan 2015 har duon podden Ted & Kaj, som är en av de största poddarna i Finland.

Merete Mazzarella

Merete Mazzarella är född i Helsingfors den 4 februari 1945 och bor i Helsingfors. Hon har arbetat som professor i nordisk litteratur vid Helsingfors universitet och har huvudsakligen ägnat sig åt finlandssvensk och rikssvensk litteratur. Hennes författarskap som började 1979 är huvudsakligen essäistiskt, till stora delar har det varit självbiografiskt

Eva-Stina Byggmästar

Eva-Stina Byggmästar, född 1967, i Jakobstad, debuterade 1986. Hon torde vara en av Nordens mest säregna och begåvade poeter. Hon är i ständig utveckling och hennes senaste böcker stärker bilden av en diktare som går sin alldeles egen väg utan att kasta sidoblickar på flyktiga trender och tidsfenomen. Den poesi

9789515227874

2010

143