Rassel prassel poesi

En samlingsvolym

25,00

25,00 €

.

Recensioner för första delen Rassel prassel puss  Bättre poesibok får man leta efter. Finurliga, roliga och rörande rim med fina illustrationer. En perfekt nattningsbok. Bokhora En riktig pärla för alla små och deras medkännande stora som vill mötas kring språk, bild och bok. Maria Lassén-Seger, Hufvudstadbladet Vi blir inte besvikna. Dikterna löper, barnet njuter av orden, rytmen och illustrationerna, livet leker. Johanna Blåfield, Österbottens Tidning Recensioner för andra delen Rassel prassel poesi Alla barn är värda att få de här texterna lästa för sig. Benita Mattsson-Eklund, Ålandstidningen Miniatyrperspektiv, lekfull inbjudande poesi och finstämd bildvärld gläder recensenten i andra Rassel prassel-boken. Som en motvikt till samtidens uppskruvade tempo erbjuder Rassel prassel promenad till att tumla runt i naturen. Mia Österlund, Hufvudstadsbladet Målgruppen är små barn, men det gör inte boken mindre njutbar för en äldre läsare. Lundströms språkliga bilder är exakta och välljudande.  Maria Kallio, Vasabladet Det riktigt spännande är att allt är skildrat ur ett barns perspektiv. Hur upplever barnet den knarrande snön, den gungande mossan, det lätta sommarregnet. Det är skildrat så fint, så fint i den här boken och varje ord är så avvägt och exakt, precis på pricken för att fånga barnets upplevelse. Barnboksbloggen. se Recensioner för tredje delen Rassel prassel strössel Med barnets blick på stadens duvor, statyer, fontäner och med en djupdykning i bakverkens värld bjuder Hanna Lundström och Maija Hurme på en utsökt bilderbok i diktform. Mia Österlund, Hufvudstadsbladet Rassel Prassel Strössel tar läsaren i handen och bjuder på en händelserik vandring genom staden. En vandring som bjuder på åtskilligt att titta på såväl som rim som smakar sött i munnen. Tobias Larsson, Svenska Yle Texterna är helt utifrån barnets perspektiv lekfulla, galna, spralliga med roliga rim och stor igenkänningsfaktor.

Louise Buenafe Mistén, Ny tid
Hanna Lundström

Hanna Lundström är född år 1983 och bor med sin familj i Söderkulla i Sibbo. Hon har studerat svenska, litteraturvetenskap och pedagogik vid Åbo Akademi. Hon har arbetat som lärare, både inom svenska och litteratur och ordkonst. Utöver barnböcker har hon gett ut läromedel i modersmål. Pris: Pris av SLS

Maija Hurme

Maija Hurme bor och ritar i Helsingfors. Hon är född 1976 och jobbar med visuell journalistik och med barnlitteratur som illustratör och författare. Hon har illustrerat tjugo barnböcker, bland annat flera böcker med Hanna Lindströms poesi. Hon har samarbetat med flera författare i Finland och Sverige. Faktaboken Plats på jorden,

9789515250339

2020

Hårda pärmar, Ljudbok