Rymlingarna

22,00

22,00 €
Klingenberg har ett sällsynt fräscht sätt att tillskriva både barn och vuxna personlighetsdrag och egenheter som känns levande, vilket gör berättelsen rolig och sanningsenlig. ... Sanns illustrationer ger liv i berättelsen ... Pärmbilden till Rymlingarna är talande och kan närmast betraktas som en briljant illustration av talesättet “gräset är grönare på andra sidan.” Sanns känsla för detaljer är imponerande ... Lotta Green, Svenska YLE
Malin Klingenberg och Maria Sann är ett radarpar när det gäller att skapa bilderbok med hög verkshöjd. Jag blir inte förvånad om också denna bilderbok håvar in priser och nomineringar. Men kanske viktigast av allt: köp bilderböcker! Till barn, till vuxna vänner, till dig själv. Vill vi fortsatt ha en bilderboksutgivning i världsklass – dit hör Rymlingarna – finns det bara ett sätt, att rösta med fötterna och gå till en bokhandel eller nätbutik och visa att bilderbokskonst är oumbärlig. Och läcker.Mia Österlund, Hufvudstadsbladet
Malin Klingenberg

Malin Klingenberg är född 1979 och har bott på Houtskär, i Nykarleby, Rimouski, Paris, Åbo och Mariehamn. Numera bor hon i Jakobstad. Till utbildningen är hon textilformgivare, men jobbar som författare på heltid sedan 2013. Malin Klingenberg har skrivit närmare 30 böcker, flera av dem översatta till sammanlagt 15 språk.

Illustratör
Maria Sann

Illustratören Maria Sann är född i Moskva år 1982. När hon var 10 år gammal flyttade familjen till Helsingfors. Efter grundskolan har hon studerat smyckeskonst, skulptur och grafisk formgivning samt senare konstfostran och illustration vid Aaltouniversitetet.

9789515260932

2024

3-6